مدارک لازم جهت انتقال قطعی ملک

مدارک لازم جهت انتقال قطعی ملک عبارتند از :

۱-سند مالکیت بصورت منگوله دار یا تک برگی

۲-بنچاق انتقال قبلی یا مدارک مثبته مالکیت مانند تقسیم نامه و یا حصر وراثت که نشان دهنده نحوهی مالک شدن فروشنده می باشد

۳-پایان کار در صورتی که مورد معامله آپارتمان یا اعیانی احداثی باشد . تبصره : چنانچه آپارتمان یا اعياني موجود قبل از سال ۴۹ احداث گرديده باشد طبق تبصره ماده ۱۰۰ قانون شهرداريها نيازي به اخذ پايان كار نمي باشد .

۴-استعلام دارايي كه در صورت قبول و تعهد طرفين بموجب قانون تسهيل تنظيم سند رسمي امكان انتقال ملك بدون اخذ مفاصاي دارايي وجود دارد با اين توضيح كه هنگام انتقال استعلام دارايي اخذ نمي گردد و خريدار هنگام فروش ملكي كه خريداري مي كند ماليات انتقال به نام خود را نيز مي پردازد.

۵-استعلام شهرداري (مفاصاي نوسازي )

۶-استعلام ثبت به توسط دفترخانه و به هزينه فروشنده

۷- شناسنامه و كارت ملي

۸-اخذ اعتبار وكالتنامه از دفترخانه تنظيم كننده آن در صورتي كه فروشنده وكالت از طرف مالك داشته باشد

علاقمندی پیوند همیشگی.

6 دیدگاه

  1. علیرضا کوهستانی

    با سلام.اینجانب آپارتمانی را واقع ور مهرگان قزوین با وکالت بلاعزل تحویل گرفته ام.هنگام سند قطعی زدن به حظور موکل(فروشنده)نیاز میباشد یا خیر؟باتشکر

  2. سلام
    آپارتمان نوسازی که پایانکار دارد هم نیاز به استعلام شهرداری دارد؟

    • با سلام خیر برای پایان کار نیاز به استعلام نیست ولی برای مفاصا حساب عوارض نوسازی نیاز به استعلام می باشد.

  3. با سلام اینجانب قصد خرید منزلی را دارم که نسبتا قدیمی است (حدود ۲۰ تا ۳۰ سال ساخت) اما پایانکار ندارد. امکان انتقال سند بدون نیاز به پایانکار و استعلام از شهرداری وجود دارد؟

    • سلام ، لطفا با دفتر خانه تماس بگیرید.
      آدرس دفترخانه : تهران، نارمک، میدان نبوت، جانبازان شرقی، بعد از چهار راه لادن، پلاک ۴۷۷

      تلفن: ۴-۷۷۱۳۰۷۰۳- ۷۷۲۷۲۰۳۴ (پاسخگویی ساعت ۸ الی ۳ عصر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *