سند انتقال اجرایی

این دفترخانه آمادگی کامل را جهت امور مشاوره حقوقی و ثبتی برای همشهریان گرامی را دارد و جهت تعیین وقت مشاوره با جناب دکتر رنجبران در ساعت اداری با مسئول دفتر با تلفن ثابت ۰۲۱۴۴۰۰۰۶۶۷ تماس حاصل نمایید.

————————————————–

سند انتقال اجرایی چیست؟

سند نوشته ای است که برای اقامه دعوا یا دفاع قابل استناد بوده و از مهم ترین دلایل اثبات دعوا در امور مدنی محسوب می شود. سند در قانون مدنی دو نوع است یکی سند عادی که اشخاص آن را تنظیم می کنند و یکی سند رسمی که مامور دولت آن را تنظیم و ثبت می کند.

قانون گذار برای برخی از اسناد عادی، قدرت اجرایی در نظر گرفته است ازین رو این اسناد، در حکم سند لازم الاجرا محسوب می شوند. صاحبان این اسناد می توانند با مراجعه به دوائر اجرا اداره ثبت، صدور اجراییه برای این اسناد را درخواست و مفاد آن را اجرا کنند.

چنانچه این اسناد براساس حکم مراجع قضایی، اجرا ماده ۳۴ قانون ثبت، مقررات مالیاتی یا تامین اجتماعی تنظیم شده باشند سند انتقال اجرایی یا انتقال نامه اجرایی نامیده می شوند.

سند انتقال چیست؟

سند انتقال، یک اصطلاح عام بوده و به اسنادی گفته می شود که ضمن آن ها مالی از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود اعم از اینکه سند به صورت عادی یا رسمی تنظیم شده باشد.

سند رسمی که برای اجرا حکم یا طبق دستور مقام صلاحیت دار در دفاتر اسناد به صورت رسمی تنظیم و ثبت می شود، سند انتقال اجرایی است. ماهیت حقوقی این سند می تواند بیع، اجاره، صلح، هبه و غیره باشد اما اثر آن در هر صورت انتقال است.

علاقمندی پیوند همیشگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *